
Aanleiding
De initiatiefnemers van Amsterdam Logistic Cityhub geloven in een toekomst waarin het vervoer over ‘the last mile’ en in hoogstedelijke gebieden veel efficiënter en zonder emissie kan.
Daarom introduceren zij een integraal logistiek concept voor de stad Amsterdam, waarbij alle mogelijke vervoersstromen en manieren van transport worden gebundeld en gecoördineerd.
Wij werden gevraagd te helpen bij het op efficiënte, effectieve en innovatieve wijze vertellen van hun verhaal.
Doelstellingen
- Benadrukken Amsterdam Logistic Cityhub als innovatief en duurzaam
- Het verhaal vertellen op een eenvoudige, kortere en krachtige manier
- Een vernieuwde, intuïtieve manier van de boodschap overbrengen in zowel tekst als beeld
- Tonen mogelijkheden van het gebouw en terrein aan potentiële klanten
- Gemakkelijk relevante informatie over potentiële klanten verzamelen
Aanpak
Een volledig nieuwe, interactieve website waarin de USP’s (Unique Selling Propositions) van Amsterdam Logistic Cityhub duidelijk naar voren komen.
In de vormgeving is gebruik gemaakt van een innovatieve, intuïtieve manier van websitegebruik, geïnspireerd door Apple.
Het gebouw is te bewonderen via een interactief, meerlaags model, waar op diverse punten alle informatie en mogelijkheden binnen het terrein worden getoond bij gebruik.
Daarnaast kunnen bezoekers middels een uitgebreid Typeform achterhalen welke mogelijkheden voor hen relevant zijn, en kan de door hen ingevulde informatie over hun bedrijf en industrie worden gebruikt door Amsterdam Logistic Cityhub om hun diensten te verbeteren en nog beter af te stemmen op de (potentiële) klant.


Amsterdam Logistic Cityhub is een concept dat veel facetten kent. Hierdoor is het belangrijk om zowel in het design als tekstueel alleen de meest essentiële informatie te laten zien. Wij hebben geholpen bij het opzetten en bedenken van de (online) propositie en dit vervolgens in tekst uitgewerkt in zowel Engels als Nederlands.
De site laat steeds kleine delen informatie en tekst tegelijk zien, en door gebruik van slimme sliders voelt het voor de gebruiker alsof de pagina niet beweegt. Hierdoor lijkt de inhoud korter en wordt de boodschap beter en gemakkelijker opgenomen door de lezer.