Amsterdam Logistic Cityhub

Ontwikkeling website

Interactieve website Amsterdam Logistic Cityhub gemaakt door communicatiebureau brandXtension

Aanleiding

De initiatiefnemers van Amsterdam Logistic Cityhub geloven in een toekomst waarin het vervoer over ‘the last mile’ en in hoogstedelijke gebieden veel efficiënter en zonder emissie kan. 

Daarom introduceren zij een integraal logistiek concept voor de stad Amsterdam, waarbij alle mogelijke vervoersstromen en manieren van transport worden gebundeld en gecoördineerd.

Wij werden gevraagd te helpen bij het op efficiënte, effectieve en innovatieve wijze vertellen van hun verhaal.

Doelstellingen

  • Benadrukken Amsterdam Logistic Cityhub als innovatief en duurzaam
  • Het verhaal vertellen op een eenvoudige, kortere en krachtige manier
  • Een vernieuwde, intuïtieve manier van de boodschap overbrengen in zowel tekst als beeld
  • Tonen mogelijkheden van het gebouw en terrein aan potentiële klanten
  • Gemakkelijk relevante informatie over potentiële klanten verzamelen

Aanpak

Een volledig nieuwe, interactieve website waarin de USP’s (Unique Selling Propositions) van Amsterdam Logistic Cityhub duidelijk naar voren komen.

In de vormgeving is gebruik gemaakt van een innovatieve, intuïtieve manier van websitegebruik, geïnspireerd door Apple.

Het gebouw is te bewonderen via een interactief, meerlaags model, waar op diverse punten alle informatie en mogelijkheden binnen het terrein worden getoond bij gebruik.

Daarnaast kunnen bezoekers middels een uitgebreid Typeform achterhalen welke mogelijkheden voor hen relevant zijn, en kan de door hen ingevulde informatie over hun bedrijf en industrie worden gebruikt door Amsterdam Logistic Cityhub om hun diensten te verbeteren en nog beter af te stemmen op de (potentiële) klant.

interactieve website ontworpen door brandXtension voor Amsterdam Logistic cityhub
Amsterdam Logistic Cityhub gebouw
Schema over de inhoud van de website van Amsterdam Logistics Cityhub

Amsterdam Logistic Cityhub is een concept dat veel facetten kent. Hierdoor is het belangrijk om zowel in het design als tekstueel alleen de meest essentiële informatie te laten zien. Wij hebben geholpen bij het opzetten en bedenken van de (online) propositie en dit vervolgens in tekst uitgewerkt in zowel Engels als Nederlands.

De site laat steeds kleine delen informatie en tekst tegelijk zien, en door gebruik van slimme sliders voelt het voor de gebruiker alsof de pagina niet beweegt. Hierdoor lijkt de inhoud korter en wordt de boodschap beter en gemakkelijker opgenomen door de lezer.

 

 

brandXtension heeft ons geholpen bij het bouwen van een prachtige interactieve website. Zonder de prettige communicatie waren de strakke deadlines nooit behaald. Bedankt voor de creativiteit en inzet!

Daan van Wettum / Amsterdam Logistic Cityhub

Amsterdam Logistic Cityhub Homepage op smartphone
Amsterdam Logistic Cityhub homepage die is ontworpen door communicatiebureau brandXtension

Bekijk meer websites uit ons portfolio:

Website Circular Food Center, ontwikkeld door brandXtension
Circular Food Center
website van samen tegen voedselverspilling die is ontworpen door communicatiebureau brandxtension
Samen Tegen Voedselverspilling