
Aanleiding
Brei- en haakgaren van Zeeman worden veel verkocht. Zeeman wil de positie van brei- en naaigaren van Zeeman verstevigen en het imago van breien en haken opfrissen. Tevens wil Zeeman het Haak- en breiboek dat voor Zeeman is geschreven door Club Geluk, onder de aandacht van de doelgroep brengen.
Aanpak
Het concept ‘Breien en haken met Club Geluk’ werd bedacht door Persuade. Wij mochten de organisatie en de productie van de events verzorgen.
Verzoek
In opdracht van Zeeman organiseerden en produceerden wij de haak- en breicafés in Utrecht en Antwerpen. Samen met de dames van Club Geluk ontvingen wij 80 exclusief genodigden. Tijdens het evenement werden de brei liefhebbers geïnspireerd door de Zeeman haak- en breigaren en werd het boek Haken en Breien van Zeeman geïntroduceerd.
De (toenmalige) Snorfabriek in Utrecht en Plein Publiek in Antwerpen werden omgetoverd tot een creatief walhalla: het haak- en breicafé. Barbara en Marieke van Club Geluk presenteerden het nieuwe boek ’16 hippe haak- en breiwerken’, dat het duo speciaal voor Zeeman heeft gemaakt.

Geselecteerde bezoekers konden zich uitleven met een overvloed aan breigaren, handige breiaccessoires en inspirerende haak- en breipatronen van Club Geluk. Van gebreide cactussen, broden, fruit en een Tony Chocolony’s reep tot een gehaakte Ibizatop.
Resultaat
Door dit interactieve evenement hebben de deelnemers een positieve belevenis met de nieuwe producten van de Zeeman ervaren. Dit leidde tot positieve naamsbekendheid voor de nieuwe haak- en breigaren, het haak- en breiboek geschreven door de dames van Club Geluk en natuurlijk voor Zeeman zelf.
Alle foto’s en video’s van het evenement werden gedeeld via verschillende influencers op social media.
Credits
- Concept: Persuade