dpgmedia

De Week van de Ondernemer

Aanleiding

De Week van de Ondernemer (WVDO) is een kennisplatform en initiatief van De Ondernemer het grootste MKB-event van Nederland voor ondernemers en zakelijke beslissers. Het merk maakt sinds 2016 als enige zakelijke titel onderdeel uit van DPG Media. 

Doelstelling

Ondernemers helpen om groeibarrières te doorbreken, zoals verwoord door het centrale thema ‘De Kunst van Groeien’.

Verzoek

Bereik zoveel als mogelijk MKB-ondernemers en breng het kennisplatform ‘De Ondernemer’ onder de aandachtmiddels de inzet van een crossmediale campagne waarbij 3 congressen het hoogtepunt binnen deze campagne vormt. 

Scope Project

  1. Crossmedia content (inhoudelijk programma) 
  2. Commercie (partners van de WVDO aansluiten) 
  3. Marketing (m.n. crossmediaal aanjagen WVDO en converteren naar registraties) 
  4. Productie 3 congresdagen in Eindhoven, Rotterdam en Amsterdam (operationele zaken, zoals standbouw, techniek, catering, registratie, e.d.)  

Aanpak

1.

Uitwerken van het concept voor de 3 congresdagen uit conform de kwaliteitseisen, binnen de financiële randvoorwaarden met een capaciteit van circa 5000 personen.

2.

Vervolgens hebben we de events die de ‘Week van de Ondernemer’ vormen binnen één week op 3 verschillende dagen, in Eindhoven, Rotterdam en Amsterdam, gezamenlijk met partners geproduceerd. Het event zag er op alle locaties hetzelfde uit. Het programma bestond uit inspirerende sprekers zoals Michiel Muller (Picnic), Janneke Willemse, Lex Hoefsloot (Lightyear), Sabi Tolou (Sendcloud), Christian van Thillo (DPG Media), Tijn van Elderen , Hans Brouwer (MassiveMusic), Thomas Borsboom en Charlotte en Fleur Melkert (Equalture), trendwatcher Igor Beuker en anderen. Ook konden workshops gevolgd worden bij de diverse partners van De Ondernemer, waaronder Google en Vodafone.Tijdens de verschillende workshops leerden ondernemers onder andere over online strategieën, social selling en het financieren van hun onderneming.

Paginaweergaven

506.000

Credits

  • Video: Max Thijssen 
  • Fotos: Hennie Keeris

Bekijk meer cases van DPG Media

De kracht van het lokale nieuws