
Aanleiding
Per 1 juni 2017 moeten inwoners van Amsterdam een sticker plakken als ze wél een folder willen ontvangen in plaats van andersom. Daarom wordt het voor retailers steeds belangrijker om op andere manieren te communiceren, bijvoorbeeld middels e-mail, klantenkaart of de Gamma-app.
Verzoek
Breng de Gamma-app en de Gamma klantenkaart onder de aandacht van bezoekers, breng de boodschap over met betrekking tot het voordeel en werf nieuwe leden voor de Gamma klantenkaart.
Aanpak
Bij diverse Gamma-vestigingen hebben we teams ingezet om het vaste klantennetwerk te vergroten middels het verzamelen van emailadressen, uitgeven van Gamma Voordeelpassen en het onder de aandacht brengen van de Gamma-app. Van te voren werden de actiedagen aangekondigd middels instore POS communicatiematerialen zoals posters, banners en kassa flyers.


Resultaat
Deze persoonlijke aanpak zorgde voor omzettoename van ca. 10% per zaterdag gedurende de actieperiode en zorgde voor het behoud van de geregistreerde klanten. Bovendien groeide het bestaande klantenbestand en zorgde de actie voor positieve in-store ervaringen.