VGZ
Mindfulness VR-experience

Bedenk en realiseer een middel waarmee we de medewerkers van onze klanten een moment van ontspanning kunnen bieden en breng de collectieve verzekeringen van VGZ en de VGZ Mindfulness app onder de aandacht.
Een interactieve VR Mindfulness experience met Muze headband gecombineerd met leadgeneratie en een volledig communicatietraject met verschillende touchpoints.
Virtual Reality en de Muse Headband zijn als eerste, als co-creatie van VGZ, BrandXtension en Studio05, gecombineerd ingezet. De Muse Headband is een device dat je hersenactiviteit meet en registreert hoe ontspannen je bent.
Met deze interactieve Mindfulness VR-experience maakten we medewerkers ervan bewust dat het belangrijk is om af en toe een rustmoment te pakken. Dat het helpt om je aandacht even terug te brengen naar het nu. Deelnemers waanden zich in een virtueel bos. Door middel van de Muse Headband weerspiegelde de omgeving de hersenactiviteit van deelnemers. Wanneer zij kalm waren werd de omgeving mooier. Wanneer zij afdwaalden met hun gedachten ging het regenen. Door zich zo bewust te ontspannen, leerden deelnemers hun omgeving positief te beïnvloeden.
Daarnaast werden deelnemers gewezen op de mogelijkheid tot het downloaden van de gratis VGZ Mindfulness coach app, ook wanneer ze nog niet verzekerd zijn bij VGZ. Hiermee kunnen ze thuis ook aan de slag met mindfulness.
Ook kon worden deelgenomen aan de winactie op social media. Door het maken van een foto met het aanwezige fotoframe en het delen van de foto op social media met #fitmetVGZ, maakten deelnemers kans op mooie prijzen.
Credits
Saila Kiriwenno-Dovermann (VGZ)