Thuisbezorgd.nl

Naar het EK

Verzoek

Op een ludieke wijze de bestaande Facebook community activeren tijdens het EK in Oekraïne.

Aanleiding

Tijdens het EK voetbal worden er veel pizza’s besteld. Om de Oranjefans in het buitenland niet teleur te stellen, gaat Thuisbezorgd.nl pizza’s bezorgen in Charkov, Oekraïne bij de Nederlandse voetbalfans.

Aanpak

Eigen Fabrikaat kwam op het idee om twee pizzabezorgers van Utrecht naar Charkov, Oekraïne te laten rijden op de welbekende scooters van Thuisbezorgd.nl. In Charkov zouden namelijk duizenden Nederlandse Oranjefans aanwezig zijn voor de poulewedstrijden, en die lusten wel een vertrouwde pizza van Hollandse bodem. Aan brandXtension werd gevraagd om dit concept uit te werken en te realiseren, inclusief videoteam.

De vijfdaagse reis door Nederland, Duitsland, Polen en Oekraïne was te volgen via Facebook, Youtube en Twitter. Het was een groot succes op social media, en werd door de landelijke media ook opgepikt en omarmd.

Thuisbezorgd.nl eindigde na deze actie met een klantgroei van meer dan 50%. Helaas verloren ze wel een projectmanager aan een Oekraïense schone…

Credits

  • Concept: Eigen Fabrikaat