
Aanleiding
VGZ richt zich op werkgevers met cVGZ (collectieve zorgverzekeringen) door het hele land. Het beeld ‘verrassend gevulde collectieve contracten’ moet worden bevestigd en zo de keuze voor VGZ als partner. Hierbij wil VGZ ervoor zorgen dat werkgevers intern een ambassadeursfunctie uitdragen richting medewerkers. Naar hen toe speelt naast een persoonlijke aanpak een gunstige propositie mee, want collectief ingekocht betekent een scherpe prijs voor iedereen.
Doelstellingen
- Groei cVGZ en UMC, behoudsdoelstelling cVGZ voor de zorg & IZA.
- Ambassadeurschap onder werkgevers binnen het portfolio (potentiële) klanten van VGZ, waarbij de campagne zich richt op zowel de werkgever als de werknemer.
- Actieve deelname door en kwalitatief contact met medewerkers van bedrijven, gemeenten en zorginstellingen door het hele land.
- Positieve associatie met de merken binnen de collectieve zorgtak van VGZ, met focus op VGZ als inhoudelijke, zinnige verzekeraar die betrokken is en werkt met een unieke en persoonlijke benadering.
Aanpak
Het project hebben wij opgedeeld in 3 fases:
Verzoek
Breng de collectieve verzekeringen van VGZ landelijk onder de aandacht middels een eindejaarscampagne gefocust op Blue Zones en een gezonde levensstijl.
Fase 1
Ontwikkeling en presentatie van 10 ruwe concepten voor activaties, inclusief beeldschetsen. Vanuit deze concepten zijn vervolgens gezamenlijk met marketeers en salesspecialisten binnen VGZ de 3 beste concepten uitgekozen.


Fase 2
De 3 gekozen activatieconcepten uitgewerkt naar een praktisch plan met uitgebreide communicatieflow en -campagne (zowel online als offline), vormgeving van communicatiemiddelen en opzet van diverse winacties. Binnen de campagne is onderscheid gemaakt tussen de communicatie richting werkgevers en medewerkers.
Fase 3
Realisatie van de campagne en de 3 activaties bij bedrijven, organisaties en zorginstellingen door heel Nederland. Hiervoor ontwikkelden wij onder andere een unieke Blue Zones VR-experience en de settings en materialen voor alle activaties. Ook verzorgden wij het gehele digitale communicatietraject, coördinatie van de events en persoonlijk contact met deelnemers op locatie. Ten slotte werd gezorgd voor uitgebreide monitoring, rapportage en evaluatie van de Blue Zones-campagne.

Oplevering
Wat is er opgeleverd
Een complete Blue Zones B2B communicatiecampagne bestaande uit drie verschillende activaties, gecombineerd met leadgeneratie en een volledige communicatiecampagne.
Virtual Reality en gamification zijn ingezet om medewerkers van diverse bedrijven, gemeenten en ziekenhuizen door heel Nederland kennis te laten maken met Blue Zones, gebieden op aarde waar mensen langer, gezonder en gelukkiger leven.
Met de unieke Blue Zone VR-Experience waanden deelnemers zich in een virtuele oase van rust, en ontsnapten zo even aan hun drukke werkleven. De branded mobiele smoothiebar De Smaak van Blue Zones verzorgde gezonde smoothies voor medewerkers om van te genieten tussen de werkuren door. En door te raden in welke Blue Zone zij zich (virtueel) bevonden, of welke vruchten er in de smoothie zaten, konden deelnemers bovendien mooie prijzen winnen.
Ook zijn er bij diverse bedrijven blikken met bijzondere fortune cookies afgeleverd, waarmee kon worden meegespeeld met de VGZ Fortune Cookie Loterij.
Alle gegenereerde leads werden door middel van een follow-up e-mailcampagne op de hoogte gehouden over alles wat de collectieve verzekeringen van VGZ te bieden hebben.
Saila Kiriwenno-Dovermann (VGZ)