Zeeman

We Are Zeeman

Aanleiding

Een shift naar flexibele, lokale en persoonlijke aanpak binnen het interne netwerk van Zeeman. Tijdens de We Are Zeeman meetings bezocht Zeeman dit jaar samen met CEO Erik-Jan Mares alle landen waarin zij actief zijn om verbinding te leggen en in gesprek te gaan met de lokale filiaalmanagers.

Naast het presenteren van de nieuwe collectie en merkstrategie lag de focus op het creëren van saamhorigheid en waardering voor elkaar en het merk Zeeman. Door de afstand te verkleinen tussen het hoofdkantoor en lokale medewerkers wil Zeeman hen transformeren tot trotse Zeeman-ambassadeurs. 

 

Aanpak

Adviseren van Zeeman op het gebied van interne communicatie en het organiseren van een reeks interne events. Ook ontwikkelden we een plan van aanpak en de concepten voor aankleding en activiteiten.

Doelstellingen

  • Creëren van verbinding tussen het sevicekantoor en de lokale filiaalbeheerders
  • Afstand verkleinen, ondanks de internationale spreiding
  • Waardering van alle medewerkers laten blijken
  • Creëren van gemotiveerde en betrokken medewerkers met trots voor het merk Zeeman
  • Stimuleren van lokaal ambassadeurschap

Verzoek

Advies en ondersteuning om de We Are Zeeman meetings in 6 verschillende Europese landen, inclusief communicatie, tot een succes te maken.

Voor Zeeman werden in het voortraject verschillende concepten en inspirerende voorbeelden uitgewerkt waarmee zij de We Are Zeeman meetings konden vormgeven, zowel op het podium als in de zaal. De concepten werden ontwikkeld in lijn met het motto ‘less is more’ en richtten zich op het creëren van verbinding en betrokkenheid van de aanwezigen.

Vlog van Alexandra

Bekijk meer cases van Zeeman

Bekijk Zeeman | Breicafé
Bekijk Zeeman | Negenmaandenbeurs