
Aanleiding
Steeds meer mensen ontdekken Zeeman. Ook zijn er nog steeds mensen die Zeeman voorbijlopen omdat ze denken dat de kwaliteit minder is of de producten voor die lage prijs niet verantwoord kunnen zijn gemaakt. Om die mensen de ogen te openen, geeft Zeeman een romper van bio-katoen weg om uit te proberen. Zo kunnen jonge ouders zelf de goede kwaliteit ervaren. Daarnaast is het laten zien van de nieuwe baby-collectie een mooie beweegreden om mee te doen aan de Negenmaandenbeurs.
Aanpak
De razendsnel verkopende babycollectie van Zeeman werd uitvoerig gepresenteerd op een opvallende beursstand, met zowel een sampling- als een verkoopgedeelte.
Verzoek
Realiseer, op basis van het conceptvoorstel van Persuade, de stand voor de Negenmaandenbeurs. Het doel is om:
– Contactgegevens te verzamelen van nieuwe klanten, (aanstaande) moeders, middels het meegeven van de nieuwe bio-katoen babyromper.
– Alle bezoekers uitgebreid kennis te laten maken met de nieuwe babycollectie.

Daarnaast werden er Zeeman-fans for life gecreëerd met een sympathieke weggeef-actie. Bezoekers mochten, na het achterlaten van hun e-mailadres, een gratis rompertje van biologisch katoen mee naar huis nemen. Hierdoor konden zij kennis maken met de maatschappelijk verantwoorde producten die Zeeman te bieden heeft.

Resultaat
Het bereik van de actie was significant: duizenden e-mailadressen van deze groeiende doelgroep werden verzameld.