Hoe wij het doen:

Interactieve online events

Een succesvol en interactief online event organiseren, hoe doe je dit nu precies? Hoe krijg je deelnemers in beweging en zorg je voor verbinding? Wij vertellen hier hoe brandXtension dit aanpakt en geven tips en tricks om jouw verhaal te vertellen tijdens een online event met impact.

Denk aan de gehele communicatieflow

Net als bij live events is een online event niet een op zichzelf staand communicatiemiddel, maar onderdeel van een bredere communicatieflow waarbij je de doelgroep van A tot Z wil betrekken bij het verhaal of de boodschap.

Onze missie is om deelnemers mee te nemen in de gehele flow rondom het online event en bij iedere stap de engagement te verhogen. We zorgen dat de boodschap top-of-mind blijft met regelmatige interactiemomenten, zowel in de aanloop naar het online event toe als na afloop in de follow-up.


Voorafgaand aan het online event

Zorg dat je in de aanloop naar jouw online event aandacht van de doelgroep krijgt en ze enthousiast maakt. Zet verschillende middelen en kanalen in om de interactie op te bouwen en de deelnemers mee te nemen in jouw verhaal.

Naast communicatie en interactie op de juiste momenten is het van belang dat alle technische en organisatorische zaken goed op orde zijn. Hoe je dit verzorgt lees je hieronder.

Deelnemers aanhaken

Goed verwachtingsmanagement en duidelijke communicatie voor- en achteraf het event. Zorg dat de bezoeker weet wat hem te wachten staat, waar hij/zij mee te maken gaat krijgen en hoe lang het event duurt.

 

Technische voorbereiding

Goed verwachtingsmanagement en duidelijke communicatie voor- en achteraf het event. Zorg dat de bezoeker weet wat hem te wachten staat, waar hij/zij mee te maken gaat krijgen en hoe lang het event duurt.


Tijdens het online event

Technische tips voor een soepel verloop van het event Organisatorische tips > Draaiboek, time management, host, rolverdelingen etc. Hoe zorg je voor (meer) interactie met de deelnemers? > Concrete voorbeelden (bijv. illusionist, Connections Café, polls, quiz, break-out rooms etc.) Hoe zorg je dat alle deelnemers worden betrokken en niet alleen gesprekken tussen 2 deelnemers plaatsvinden of 1 zender steeds aan het woord is?

Deelnemers aanhaken

Goed verwachtingsmanagement en duidelijke communicatie voor- en achteraf het event. Zorg dat de bezoeker weet wat hem te wachten staat, waar hij/zij mee te maken gaat krijgen en hoe lang het event duurt.

 

Technische voorbereiding

Goed verwachtingsmanagement en duidelijke communicatie voor- en achteraf het event. Zorg dat de bezoeker weet wat hem te wachten staat, waar hij/zij mee te maken gaat krijgen en hoe lang het event duurt.

 


Na afloop van het online event

Concrete voorbeelden van middelen: video’s, foto’s, podcasts, whitepapers etc. Met nadruk op hoe deze middelen ingezet kunnen/moeten worden, wat is de impact die ermee gemaakt kan worden?

Deelnemers aanhaken

Goed verwachtingsmanagement en duidelijke communicatie voor- en achteraf het event. Zorg dat de bezoeker weet wat hem te wachten staat, waar hij/zij mee te maken gaat krijgen en hoe lang het event duurt.

 

Technische voorbereiding

Goed verwachtingsmanagement en duidelijke communicatie voor- en achteraf het event. Zorg dat de bezoeker weet wat hem te wachten staat, waar hij/zij mee te maken gaat krijgen en hoe lang het event duurt.

Waarom een Digitale Sessie?

  • Verstevigen expertfunctie 
  • Delen van kennis 
  • Netwerk vergroten
  • Verhogen betrokkenheid 
  • Versterken bedrijfscultuur 
  • Bijdragen aan duurzame inzetbaarheid medewerkers
  • Contentcreatie als onderdeel van communicatie- of contentstrategie

Content – voorbeelden

uitnodigingspagina van online sessie van samen tegen voedselverspilling.
Aanmeldpagina stichting Samen tegen Voedselverspilling
Online sessies landingspagina

 

Digitale Sessie

Tijdens de Digitale Sessie kun je op verschillende manieren jouw boodschap of verhaal communiceren. 

Jij levert de inhoud en wij zorgen dat alles klopt en wordt geproduceerd: een interactief programma met de juiste audio, visuals en achtergronden conform de huisstijl. Sprekers worden gebriefd en de techniek tot in de puntjes geregeld.

 

Video

Een video is een mooie mogelijkheid om kennis te delen met de doelgroep. Door de inzet van experts uit het veld en relevante thema’s waarbij de deelnemers nieuwe kennis vergaren kun je jezelf positioneren als specialist in jouw vakgebied.

Voor de Digital Audio Day van Spotify en Mediabrands verzorgden wij de technische begeleiding en produceerden we de video’s, waaronder deze teaservideo.

Podcast

Wij maken van iedere Digitale Sessie een podcast om de inhoud en boodschap van het event verder te verspreiden.

Podcasts kunnen gemakkelijk op het werk, in de auto of tijdens het sporten worden beluisterd. Podcasts kunnen eenvoudig worden gedeeld via alle streamingdiensten, social media en owned kanalen zoals websites en nieuwsbrieven.

 

 

Social media teaser

Om mensen nieuwsgierig te maken naar de content van jouw Digitale Sessie kun je een korte teaservideo inzetten om te delen via verschillende social media kanalen. Bekijk hier een voorbeeld van zo’n teaser op LinkedIn en de video hiernaast om een beeld te krijgen van hoe dit eruit ziet in de praktijk.

 

Whitepaper voor bedrijf Fresh Toast gemaakt door communicatiebureau brandXtension

 

Whitepaper

Een whitepaper is een overzichtelijke manier om deelnemers van een Digitale Sessie te informeren over de onderwerpen en uitkomsten van het event en gemakkelijk delen met niet-aanwezigen om bereik te vergroten.

Voor Fresh Toast schreven wij een whitepaper over de destijds nieuwe GDPR-wetgeving, deze bekijk je hier.

Bekijk de case van Samen Tegen Voedselverspilling

Online sessie Samen Vegen Voedselverspilling
Online Impactsessies